Do marketingového programu Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka mohli výrobcovia a distribútori prihlásiť inovácie z oblasti rýchloobrátkového tovaru s výnimkou tabakových výrobkov, ktoré boli na slovenský trh uvedené od septembra 2011 do konca roku 2012.
Aj keď na Slovensku ide ešte len o druhý ročník, záujem o program zo strany výrobcov rastie – tohoto roku o ocenenie usilovalo 63 produktov v 21 kategóriách, čo oproti minulému ročníku predstavuje viac než 20 % nárast (v prvom ročníku sa programu zúčastnilo 49 výrobkov v 16 kategóriách).
Zákazníci dávajú prednosť supermarketom pred hypermarketmi
Slávnostný galavečer 2. ročníka programu Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka prebehol v hoteli Radisson Blu Carlton v Bratislave a hostí počas neho sprevádzala moderátorka Andrea Paulínyová. Základom pre udelenie ocenenia sa stali výsledky exkluzívneho výskumu, ktorý uskutočnila agentúra STEM/MARK.
„Do výskumu sa zapojila reprezentatívna vzorka dvoch tisíc slovenských respondentov a výsledný index bol kalkulovaný na základe celkového dojmu, hodnotenia obalu a skúsenosti s výrobkom v danej kategórii. V rámci prieskumu sme tiež zisťovali nákupné správanie spotrebiteľov. Vyplýva z neho, že spotrebitelia v poslednom roku častejšie preferujú supermarkety pred hypermarketmi, stále pre nich ale ostáva dôležitá cena a letákové akcie,“ uvádza Tomáš Říha, zástupca riaditeľa spoločnosti STEM/MARK.
Okrem ocenených v rámci jednotlivých produktových kategórií (viac v prílohe) si cenu odniesol aj Absolútny víťaz, teda výrobok, ktorý získal v prieskume najvyšší počet bodov. Stal sa ním prací prostriedok Persil Expert Duo-Caps od spoločnosti Henkel Slovensko.
Slávnostný galavečer spustil rozsiahlu podporu víťazných noviniek. Ocenené spoločnosti môžu počas jedného roka využiť logo Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka 2013 pri propagácii víťazných výrobkov, a to ako na obaloch, tak aj v marketingových kampaniach.
Ďalšiu podporu pripravuje organizátor, skupina Atoz Retail, v spolupráci s mediálnymi partnermi programu. Súčasťou propagácie bude aj outdoorová marketingová kampaň, predovšetkým na billboardoch.
Zoznam ocenených výrobkov
Maggi Nápady Rezance z panvice, Magnum Infinity, Kráľovská šunka zaúdená, Adriana cestoviny semolinové sušené, Rajec Egreš a Brusnica, Vinea biela 0,25 l plechovka, Pickwick Ice Tea, Popradský wellness čaj Medzi telom a dušou, Jacobs Krönung Millicano, Smädný Mních Radler, Nicolaus Extra Fine Vodka 38% 0,7 l, Balea Professional, balzam, 200 ml, Balea Professional, šampón, 250 ml, Radox sprchové gely 250 ml, Balea Nature, čistiaca emulzia, 200 ml, Balea Nature, denný krém, 50 ml, Sensodyne Repair&Protect, Cif Pink Flower, Jar Silk & Orchid, Persil Expert Duo-Caps, Harmony Comfort