KVETY | ZÁHRADKA | OKRASNÁ ZÁHRADA | ZDRAVÁ VÝŽIVA | RECEPTY | PORADŇA | KUTIL | ENCYKLOPÉDIA | DOM A CHALUPA |                               ADRESÁR | REKLAMA | KONTAKT

NÁPOJE | ŽIVOTNÉ PROSTREDIE | ZAUJÍMAVOSTI | DOBRÉ RADY | GARDEN PARTY | VÝSTAVY | DISKUSIE K ČLÁNKOM                                                             MAPA STRÁNOK
Hľadať na stránkach

Nájdete nás aj
na FaceBook-u

Nájdete nás aj
na Youtube

2015
PartnePartneri

Naposledy pridané


Najčítanejšie

Džúsy zo supermarketov nie sú fér. Kampaň SUPPLY CHA!NGE žiada zmenu! dátum pridania
25-11-2015


Výhodné ceny potravín v supermarkete platia iní – pracovné podmienky u dodávateľov sú neprijateľné a dopad výroby na životné prostredie treba znížiť. Poukázať na to chce organizácia Živica v rámci projektu Supply Cha!nge podujatím Flamenco za jalbko, ktoré sa uskutoční na medzinárodný deň nenakupovania 27. novembra.


„Celoeurópska Kampaň Supply Cha!nge žiada supermarketové reťazce o zmenu – zmenu v správaní sa k dodávateľom aj životnému prostrediu a dodržiavanie ľudských práv v rámci celého dodávateľského reťazca,“ hovorí Petra Ježeková, koordinátorka kampane na Slovensku.

Medzinárodné reťazce bojujú o priazeň zákazníkov hľadajúcich „výhodné“ ceny. Skutočnú cenu však platia iní: Pracovné podmienky pozdĺž dodávateľského reťazca supermarketov sú neprijateľné a ich dopad na životné prostredie je nutné výrazne znížiť. Príkladom môže byť pomarančový džús z koncentrátu:
Robotníci na pomarančových plantážach v Brazílii oberajú ovocie, ktoré zabezpečuje 80% koncentrátu dodávaného do Európy.
- Priemerný plantážový robotník zozbiera zhruba 1,5 tony pomarančov za 10 euro na deň. Pracuje bez ochrany pred slnkom, iba s pomocou jednoduchého rebríka opretého o stromy.


- V 2014 sa na vyprodukovanie 9,6 milióna ton brazílskych pomarančov použilo 34 000 ton pesticídov, čo tvorí 20% ich celkovej svetovej spotreby.

“Vlastné značky supermarketov hrajú kľúčovú úlohu v závode o najnižšiu cenu a v EÚ predstavujú až 40% z celkového predaja potravín. Preto musia supermarkety prevziať zodpovednosť za porušovanie ľudských práv a ničenie životného prostredia v dodávateľskom reťazci ich vlastných značiek,” hovorí Andreas Lipowsky, koordinátor kampane v Nemecku.

„Chceme ľudí na tieto problémy upozorniť aj prostredníctvom zábavy. Pozývame verejnosť osláviť s nami Medzinárodný deň nenakupovania (Buy Nothing Day) flamencom,“ hovorí Jakub Tomiš, spoluorganizátor akcie. „Prineste so sebou namiesto vstupenky jablko, banán, hrozno či iné ovocie. Počas tanečných prestávok sa ním občerstvíme a nespotrebované ovocie poputuje do organizácie Vagus, ktorá pracuje s ľuďmi bez domova,“ dodáva.

Na akcii budete pripravené:
- Skúsený lektor flamenca, ktorý naučí základné kroky a pohyby ohnivého flamenca
- Koncert flamencovej kapely Ponte Pardo
- Výstava fotografií z európskej súťaže Food Vision - Moja vízia jedla
- Lokálna mena „Bratislavský živec“
Kde: Impact Hub Bratislava, Hviezdoslavovo námestie 20

Medzinárodný deň nenakupovania už od roku 1992 upozorňuje na negatívne dopady nakupovania na životné prostredie, zdravie aj samotný život. Vyzýva ľudí vzdať sa na jeden deň nákupov a venovať sa sebe, rodine či priateľom.

Kampaň SUPPLY CHAINGE organizuje podobné akcie v každom štáte EU. Okrem toho rozbehla aj petíciu za „Férový pomarančový džús“ – viac nájdete na www.supplychainge.org

Autor: zdroj živica,foto:FLORA.sk
   

verzia pre tlač

Reakcie na článok počet príspevkov: 0




Vaša reakcia:


Podpis:


Odpovedzte na kontrolnú otázku: Akú farbu má SNEH?
(bez správnej odpovede automat nezaznamená Váš príspevok,
a obsah, ktorý ste napísali, sa stratí)








Partnerské portále

Posledné reakcie

Reklama



Najdiskutovanejšie

KVETY | ZÁHRADKA | OKRASNÁ ZÁHRADA | ZDRAVÁ VÝŽIVA | RECEPTY | PORADŇA | KUTIL | ENCYKLOPÉDIA | POHĽADNICE | ADRESÁR | REKLAMA | MAPA STRÁNOK | KONTAKT
Obsah stránok je predmetom autorsko-právnej ochrany v zmysle Autorského zákona č.387/1997 Z.z. v platnom znení. Delphine Computers & Software Studio