KVETY | ZÁHRADKA | OKRASNÁ ZÁHRADA | ZDRAVÁ VÝŽIVA | RECEPTY | PORADŇA | KUTIL | ENCYKLOPÉDIA | DOM A CHALUPA |                               ADRESÁR | REKLAMA | KONTAKT

NÁPOJE | ŽIVOTNÉ PROSTREDIE | ZAUJÍMAVOSTI | DOBRÉ RADY | GARDEN PARTY | VÝSTAVY | DISKUSIE K ČLÁNKOM                                                             MAPA STRÁNOK
Hľadať na stránkach

Nájdete nás aj
na FaceBook-u

Nájdete nás aj
na Youtube

Dobré rady
PartnePartneri

Naposledy pridané


Najčítanejšie

Metabolizmus v ročných obdobiach alebo ako sa dostať do plaviek dátum pridania
24-06-2013


Pomaličky prichádza najteplejšie a najslnečnejšie ročné obdobie. Teraz je teda ten správny čas dostať sa do formy a vystaviť naše telo slnečným lúčom na pláži. Chcete byť fit a cítiť sa príjemne a komfortne? Dáme vám dobrú radu – myslite na pitný režim a sledujte, čo jete!



Odborníci v oblasti športovej medicíny a vedy často zdôrazňujú potrebu „predhydratácie“. Inými slovami, dodržiavať pravidelný pitný režim v priebehu celého dňa, aby ste boli primerane hydratovaní ešte predtým, než začnete cvičiť. To uľahčí hydratáciu pri posilňovaní, cvičení alebo pri rozličných hrách. Rovnako to však platí aj v prípade, že sa nevenujete pohybovým aktivitám.

Ako sa dostať pred letom do formy?

Je to obdobie v roku, keď sa musíme zamerať na zdravú stravu, ale aj na primeranú hydratáciu. Ak nepijeme pravidelne a máme nedostatok tekutín, letné horúčavy môžu spôsobiť nepríjemné príznaky. Všetci vieme, že čím je teplejšie, tým viac sa potíme a tým viac potrebujeme piť. Množstvo energie vydanej pri letných aktivitách, ako korčuľovanie, tenis alebo beh, môže spôsobiť potenie a viesť k strate tekutín. Takže nezabúdajte na to, že tekutiny musíte piť pred, počas a aj po týchto činnostiach.

Energetická vyváženosť

Ako ju dosiahnuť? Energetická vyváženosť je kľúčom k udržaniu si zdravej váhy a prispôsobeniu potravín a nápojov aktívnemu životnému štýlu, ktorý zahŕňa vhodnú stravu založenú na vyváženosti, pestrosti a striedmosti, ako aj pravidelnú fyzickú aktivitu. Rovnosť energií hovorí, že:
kalórie (energia) PRIJATÉ = kalórie (energia) VYDANÉ

Energetická vyváženosť popisuje vzťah medzi kalóriami (energiou) prijatými v potrave a nápojoch a kalóriami (energiou), ktorú telo spáli. Pre väčšinu ľudí platí, že ak sa kalórie, ktoré príjmu = kalóriám, ktoré vydajú, telesná hmotnosť zostane stabilná, čo je ideálny stav pre dospelých, ktorí majú zdravú váhu. Ak príjem dlhodobo prevyšuje spotrebu, telesná hmotnosť narastá. Ak sa dlhodobo spaľuje viac kalórií než sa ich príjme, nastane úbytok hmotnosti.

Hoci by sa energetická vyváženosť mohla zdať ako jednoduchý koncept, z dlhodobého zdravotného hľadiska si to vyžaduje aktívnu kontrolu oboch strán rovnice energetickej vyváženosti. Je treba poznať energetickú potrebu tela, vrátane výsledkov fyzickej aktivity a nadobúdať znalosti o kalorickom obsahu potravín a nápojov. Musíme si tiež osvojiť postupy, ako je kontrola porcií a počítanie kalórií, vďaka čomu môžeme mať príjem kalórií pod kontrolou. Prieskum naznačuje, že aj malé každodenné rozhodnutia, napríklad ako často a aké množstvo jeme a pijeme, či ísť po schodoch alebo výťahom alebo či sledovať svoju hmotnosť alebo nie, môžu mať nakoniec veľký dopad na našu telesnú hmotnosť a zdravie.

Autor: Tomáš Kočí
   

verzia pre tlač

Reakcie na článok počet príspevkov: 0




Vaša reakcia:


Podpis:


Odpovedzte na kontrolnú otázku: Akú farbu má SNEH?
(bez správnej odpovede automat nezaznamená Váš príspevok,
a obsah, ktorý ste napísali, sa stratí)








Partnerské portále

Posledné reakcie

Reklama



Najdiskutovanejšie

KVETY | ZÁHRADKA | OKRASNÁ ZÁHRADA | ZDRAVÁ VÝŽIVA | RECEPTY | PORADŇA | KUTIL | ENCYKLOPÉDIA | POHĽADNICE | ADRESÁR | REKLAMA | MAPA STRÁNOK | KONTAKT
Obsah stránok je predmetom autorsko-právnej ochrany v zmysle Autorského zákona č.387/1997 Z.z. v platnom znení. Delphine Computers & Software Studio