Tento web používa súbory cookies. Prehliadaním webu vyjadrujete súhlas s ich používaním. Viac informácií.




KVETY | ZÁHRADKA | OKRASNÁ ZÁHRADA | ZDRAVÁ VÝŽIVA | RECEPTY | PORADŇA | KUTIL | ENCYKLOPÉDIA | DOM A CHALUPA |                               ADRESÁR | REKLAMA | KONTAKT

NÁPOJE | ŽIVOTNÉ PROSTREDIE | ZAUJÍMAVOSTI | DOBRÉ RADY | GARDEN PARTY | VÝSTAVY | DISKUSIE K ČLÁNKOM                                                             MAPA STRÁNOK
Hľadať na stránkach

Nájdete nás aj
na FaceBook-u

Nájdete nás aj
na Youtube

Dobré rady
PartnePartneri

Naposledy pridané


Najčítanejšie

Sedem jedál proti chrípke dátum pridania
21-11-2007


Ako sa brániť proti nachladeniu a chrípke? Umývať si ruky, jesť vitamín C, echinaceové kvapky, ... Pomôcť môžu i niektoré potraviny. Doktorka Lynn Griegerová odporúča proti chrípke a nachladeniu prijímať pravidelne nasledujúcich 7 jedál:


1. Slepačia polievka
Na tento prírodný penicilín verili už naše prababičky. Liečivé vlastnosti slepačej polievky však nie sú len poverou. Pomôže odblokovať upchaný nos a krk, je mierna na žalúdok, ale i tak dodá veľa energie. Jej liečivé vlastnosti zosilnejú pridaním zeleniny (najmä ak pridáme i cibuľu s cesnakom).

2. Čaj
Je potrebné prijímať veľa tekutín. Sladené nápoje s bublinkami a kávu je lepšie nahradiť vodou alebo neprisladzovanými ovocnými džúsmi. Ešte lepšie sú teplé nápoje. V boji proti nachladeniu sa výborne osvedčil čaj z kamiliek, či mäty, ale ani horúca voda (či ovocný čaj) s citrónom vám rozhodne neublíži.

3. Citrusové plody
Sú dôležité, lebo obsahujú veľa prírodného vitamínu C. Najlepšie je začať hneď ráno a dať si pohár pomarančovej šťavy na raňajky a obed doplniť napríklad mandarínkou. Zvýšený príjem vitamínu C je zvlášť dôležitý pre fajčiarov, pretože fajčenie oslabuje imunitu, ale i zvyšuje potrebu tohto vitamínu.

4. Zdroje vitamínu C
Citrusové plody nie sú jediným prírodným zdrojom vitamínu C. Tento základný "protichripkový" vitamín sa nachádza i v zemiakoch, zelenej paprike, jahodách, kiwi či ananáse.

5. Pikantné korenené jedlá
Na upchaný nos a boľavé dutiny pomáha cesnak, chren, chilli papričky a štipľavé omáčky. Stačí ich pridávať do jedla viac než zvyčajne a výsledok sa čoskoro ukáže. Len pozor, ak už chrípku máte a bolí vás žalúdok, mali by ste si naopak na pikantné jedlá dať pozor.

6. Cesnak
Za typickou chuťou cesnaku je látka aliin, ktorá dokázateľne uvoľňuje zahlienenie krku. A toast s cesnakom zvládne pripraviť asi každý. :-)

7. Zázvor
Mnoho ľudí verí, že výborným spojencom v boji proti kašľu a teplote je zázvor. Je možné ho jesť čerstvý, nastrúhaný v jedle,... Starý recept odporúča pri nachladení pripraviť z neho čaj:
Do šálky dajte 2 PL čerstvo nastrúhaného koreňa zázvoru a zalejte horúcou vodou. Nechajte odstáť 5 až 10 minút a podľa chuti oslaďte medom.

Čo naopak napomáha chrípke:
Každodenná konzumácia tučných či sladkých jedál, vynechané jedlá a veľké množstvo kofeínu. To všetko oslabuje organizmus a zvyšuje riziko, že sa človek nakazí. Imunitný systém udržujú v dobrej kondícii celozrnné výrobky, ovocie, zelenina a proteíny s nízkym obsahom tuku. V boji proti chripke a nachladeniu teda určite pomáhajú nielen uvedené jedlá, ale i rozumné stravovacie návyky.

Autor: Ester Ríklová
   

verzia pre tlač

Reakcie na článok počet príspevkov: 1



1 .. bez mena .. 22-01-2013 | 22:04:15




Vaša reakcia:


Podpis:


Odpovedzte na kontrolnú otázku: Akú farbu má SNEH?
(bez správnej odpovede automat nezaznamená Váš príspevok,
a obsah, ktorý ste napísali, sa stratí)








Partnerské portále

Posledné reakcie

Reklama



Najdiskutovanejšie

KVETY | ZÁHRADKA | OKRASNÁ ZÁHRADA | ZDRAVÁ VÝŽIVA | RECEPTY | PORADŇA | KUTIL | ENCYKLOPÉDIA | POHĽADNICE | ADRESÁR | REKLAMA | MAPA STRÁNOK | KONTAKT
Obsah stránok je predmetom autorsko-právnej ochrany v zmysle Autorského zákona č.387/1997 Z.z. v platnom znení. Delphine Computers & Software Studio