Do marketingového programu Voľba spotrebiteľov –Najlepšia novinka 2014 mohli výrobcovia a distribútori prihlásiť inovácie z oblasti rýchloobrátkového tovaru s výnimkou tabakových výrobkov, ktoré boli na slovenský trh uvedené od septembra 2012 do konca roku 2013. V treťom ročníku programu usilovalo o ocenenie 48 produktov v 16 kategóriách.
Výrobky hodnotilo dvetisíc slovenských spotrebiteľov
Slávnostný galavečer 3. ročníka programu Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka prebehol v hoteli DoubleTree by Hilton v Bratislave. Hostí počas neho sprevádzal zabávač Richard Vrablec.
Počas večera odovzdal organizátor, Atoz Retail, šek na podporu Potravinovej banky Slovenska. „Podobne ako výrobcovia na trhu inovujú svoje výrobky, aj my sa snažíme neustále zlepšovať tento program a preto sme sa tento rok rozhodli dať mu aj charitatívny rozmer a začali sme spolupracovať s občianskym združením Potravinová banka Slovenska, ktorému odovzdávame päťdesiat eur za každý nominovaný výrobok. Tento rok ich bolo celkovo 48. Dnes sme teda odovzdali Potravinovej banke Slovenska šek na 2400 eur,“ vysvetľuje Lukáš Matějka, project manager programu.
Základom pre udelenie ocenenia sa stali výsledky exkluzívneho výskumu, ktorý uskutočnila agentúra STEM/MARK. „Do výskumu sa zapojila reprezentatívna vzorka dvoch tisíc slovenských respondentov. Výsledný index bol kalkulovaný na základe výberu najlepšieho výrobku, celkového dojmu, hodnotenia obalu a skúsenosti s produktom v danej kategórii. V rámci prieskumu sme tiež zisťovali nákupné správanie spotrebiteľov. Vyplýva z neho, že pre spotrebiteľa je aj naďalej veľmi dôležitá cena a výhodné akcie, rastie však aj dôležitosť ľahkej dostupnosti tovaru a kvality. V porovnaní s Českou republikou, kde realizujeme rovnaký prieskum, vysvitlo, že pre Slovákov je o trochu dôležitejšia pečať potvrdzujúca kvalitu výrobku, 70 percent verzus. 68 percent, a bio pôvod, 47 percent verzus. 25 percent. V porovnaní s minulým rokom je tiež vidieť, že Slováci viacej plánujú veľké týždenné nákupy,“ uvádza Tomáš Říha, zástupca riaditeľa spoločnosti STEM/MARK.
Spotrebitelia hodnotili nielen v prieskume
Okrem ocenených v rámci jednotlivých produktových kategórií (viac v prílohe) si cenu odniesol aj Absolútny víťaz, teda výrobok, ktorý získal v prieskume najvyšší počet bodov. Stal sa ním nimm2 Lolly od spoločnosti Storck Slovensko.
Popri reprezentatívnej vzorke spotrebiteľov mohli svoje najobľúbenejšie novinky voliť aj čitatelia a užívatelia médií, ktoré sú tento rok mediálnymi partnermi programu.
Najlepšie novinky v outdoore, tlači a na internete
Slávnostný galavečer spustil rozsiahlu podporu víťazných noviniek. Ocenené spoločnosti môžu počas jedného roka využiť logo Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka 2014 pri propagácii víťazných výrobkov, a to ako na obaloch, tak aj v marketingových kampaniach.