Tento web používa súbory cookies. Prehliadaním webu vyjadrujete súhlas s ich používaním. Viac informácií.




KVETY | ZÁHRADKA | OKRASNÁ ZÁHRADA | ZDRAVÁ VÝŽIVA | RECEPTY | PORADŇA | KUTIL | ENCYKLOPÉDIA | DOM A CHALUPA |                               ADRESÁR | REKLAMA | KONTAKT

NÁPOJE | ŽIVOTNÉ PROSTREDIE | ZAUJÍMAVOSTI | DOBRÉ RADY | GARDEN PARTY | VÝSTAVY | DISKUSIE K ČLÁNKOM                                                             MAPA STRÁNOK
Hľadať na stránkach

Nájdete nás aj
na FaceBook-u

Nájdete nás aj
na Youtube

Zdravie
PartnePartneri

Naposledy pridané


Najčítanejšie

Hydratácia na dovolenke dátum pridania
09-08-2013


Leto sa dá tráviť rôznymi spôsobmi. Každý z nás ho však chce stráviť čo najpríjemnejšie a bez zdravotných problémov spôsobených dehydratáciou. Či už preferujete polihovanie na horúcej pláži pri mori, škriabanie sa po tatranských štítoch či prípadne radi prevetráte svoj bicykel na jednej z cyklotrás, určite dodržiavajte základné zásady hydratácie.


Aktivity rôzne, avšak pravidlá podobné:

Pláž

Ak plánujete stráviť dovolenku v jednej z tropických destinácií pri mori, nasledujúce zásady pre vás platia dvojnásobne. Piť by ste mali stále, hoci necítite smäd. Vždy pite po malých dúškoch a pravidelne.
Čistú vodu môžete kombinovať s nealkoholickými sýtenými nápojmi či minerálnymi vodami, pretože vo veľkých teplotách sa z nášho tela vyplavuje väčšie množstvo živín a minerálnych látok než obyčajne. Pestrou kombináciou a mixom nápojov zároveň docielite, že sa vám nezunujú a budete piť častejšie.






V prípade, že priamo na pláži nemáte plážový bar, zoberte si tekutiny so sebou v malej prenosnej chladničke, prípadne ich skryte pod ležadlo či deku.

Turistika v horách

Nepodceňujte dôležitosť hydratácie na horách. Vždy so sebou noste dostatok tekutín.
Fľašu s nápojom majte vždy na dosah ruky a nie niekde na spodku batohu. Ideálne sú bočné úložné priestory na batohu.
Čím dlhšia túra, tým väčšia spotreba tekutín. So zväčšujúcou sa nadmorskou výškou môže byť väčší problém naraziť na prírodný zdroj vody, preto sa zásobte už pri odchode z domu.
Základom je čistá voda, avšak bez energie sa nezaobídete. Preto je vhodné vodu dopĺňať izotonickými nápojmi a nealkoholickými nápojmi s obsahom cukru.

Cykloturistika

Či už bicyklujete na rozpálenej hrádzi alebo v lese, vždy majte v stojane fľašu s nápojom. Rovnako, ako pri pešej turistike, dopĺňajte energiu prostredníctvom izotonických iónových nápojov – na trhu ich je dostatok.
Nezabúdajte, že pri fyzickej aktivite ako je bicyklovanie, má ľudské telo tendenciu sa viac prehrievať. Dostatočný prísun tekutín je teda nevyhnutný, aby ste mali z bicyklovania pôžitok a nie nočnú moru.
Mnohí cyklistickí profesionáli pijú počas niekoľkohodinových etáp sladené nealkoholické nápoje alebo konzumujú sladké tyčinky – práve tak získavajú dostatočnú energiu na plnohodnotný výkon.

Doplnkovým zdrojom tekutín môže byť aj ovocie a zelenina, ktorých sezóna vrcholí práve počas dovolenkového obdobia.
Nech sa rozhodnete pre akokoľvek strávenú letnú dovolenku, nikdy nezabúdajte, že práve dostatočný prísun tekutín môže tvoriť pomyselnú hranicu medzi príjemne strávenou dovolenkou a nepríjemným zážitkom z dehydratácie.

Autor: Tomáš Kočí, live positively, foto: FLORA.sk
   

verzia pre tlač

Reakcie na článok počet príspevkov: 0




Vaša reakcia:


Podpis:


Odpovedzte na kontrolnú otázku: Akú farbu má SNEH?
(bez správnej odpovede automat nezaznamená Váš príspevok,
a obsah, ktorý ste napísali, sa stratí)








Partnerské portále

Posledné reakcie

Reklama



Najdiskutovanejšie

KVETY | ZÁHRADKA | OKRASNÁ ZÁHRADA | ZDRAVÁ VÝŽIVA | RECEPTY | PORADŇA | KUTIL | ENCYKLOPÉDIA | POHĽADNICE | ADRESÁR | REKLAMA | MAPA STRÁNOK | KONTAKT
Obsah stránok je predmetom autorsko-právnej ochrany v zmysle Autorského zákona č.387/1997 Z.z. v platnom znení. Delphine Computers & Software Studio