Tento web používa súbory cookies. Prehliadaním webu vyjadrujete súhlas s ich používaním. Viac informácií.




KVETY | ZÁHRADKA | OKRASNÁ ZÁHRADA | ZDRAVÁ VÝŽIVA | RECEPTY | PORADŇA | KUTIL | ENCYKLOPÉDIA | DOM A CHALUPA |                               ADRESÁR | REKLAMA | KONTAKT

NÁPOJE | ŽIVOTNÉ PROSTREDIE | ZAUJÍMAVOSTI | DOBRÉ RADY | GARDEN PARTY | VÝSTAVY | DISKUSIE K ČLÁNKOM                                                             MAPA STRÁNOK
Hľadať na stránkach

Nájdete nás aj
na FaceBook-u

Nájdete nás aj
na Youtube

Zdravie
PartnePartneri

Naposledy pridané


Najčítanejšie

Reklama    



Čas marhulí dátum pridania
30-06-2008


Leto nám prináša postupne dozrievajúce dobroty. V týchto dňoch sa na konároch marhulí začína usmievať sladučké a najmä zdravé ovocie, ktoré na plnej čiare dokáže poraziť čokoládu :-). Pretože je šťavnaté, veľmi chutné a aromatické.

MARHULE



Domovom marhule je Čína a pohorie medzi Kaspickým a Čiernym morom patriace Iránu a Turecku.

Marhule sú cenné hlavne pre svoj enormne vysoký podiel karoténov, predstupňu vitamínu A. Okrem toho obsahujú marhule okrem minerálnych látok kalcium, kálium, fosfor a železo, nadpriemerné množstvo niacínu (na nervovú sústavu, pružnosť), kyselinu listovú (na tvorbu krvi a rast buniek), kyselinu pantoténovú (vitamín B5 na vitalitu, odbúravanie tukov, pre pekné a zdravé vlasy), vitamín A a vitamín C (na imunitný systém).

V preklade do zrozumiteľnejšej reči marhule:
- brzdia procesy starnutia a uľahčujú regeneráciu buniek,
- zlepšujú náladu a odstraňujú únavu a poruchy sústredenia,
- podporujú imunitný systém buniek a chránia ich pred vplyvom voľných radikálov,
- urýchľujú tvorbu buniek,
- pomáhajú regulovať krvný tlak
- majú priaznivý plyv na sliznicu pľuc silných fajčiarov.

Pri ich jedení sa nemusíme obmedzovať. Čerstvé alebo sušené marhule môžeme jesť v akomkoľvek množstve, ale zas všetko s mierou. Pretože u niektorých náchylných ľudí môžu marhule vyvolať hnačku a pri nadmernej konzumácií aj celkovú slabosť. Ani tehotné ženy by pre vysoký obsah medi nemali konzumovať veľa marhúl.
Už tri plody obsahujú karotény v množstve polovičnej dennej potreby dospelého človeka. Za hrsť sušených marhúľ nahradí dospelému okolo 20% denného príjmu draslíka, ženám viac ako 10% železa a mužom takmer 20%.

Autor: Roman Baro
   

verzia pre tlač

Reakcie na článok počet príspevkov: 0




Vaša reakcia:


Podpis:


Odpovedzte na kontrolnú otázku: Akú farbu má SNEH?
(bez správnej odpovede automat nezaznamená Váš príspevok,
a obsah, ktorý ste napísali, sa stratí)




Reklama    







Partnerské portále

Posledné reakcie

Reklama



Najdiskutovanejšie

Aké bude počasie?
Predpoveď na
dnes

uvedené hodnoty sú
Max. denná /
/ Min. ranná
teplota

KVETY | ZÁHRADKA | OKRASNÁ ZÁHRADA | ZDRAVÁ VÝŽIVA | RECEPTY | PORADŇA | KUTIL | ENCYKLOPÉDIA | POHĽADNICE | ADRESÁR | REKLAMA | MAPA STRÁNOK | KONTAKT
Obsah stránok je predmetom autorsko-právnej ochrany v zmysle Autorského zákona č.387/1997 Z.z. v platnom znení. Delphine Computers & Software Studio